A legkisebb kategóriában minimum 80 cm³, maximálisan 125 cm³ lökettérfogatú, egyhengeres motor alkalmazható a motorkerékpár meghajtására. Két- vagy négyütemű elven működhet a motor (így például a Wankel-motor használata nem megengedett). Kizárólag fém alapanyagú féktárcsák alkalmazása megengedett.
A 250 köbcentiseknél minimum 175 cm³, maximálisan 250 cm³ lökettérfogatú, legfeljebb kéthengeres motor alkalmazható a motorkerékpár meghajtására. Két- vagy négyütemű elven működhet a motor (így például a Wankel-motor használata nem megengedett). Kizárólag fém alapanyagú féktárcsák alkalmazása megengedett.
A magyarok büszkesége-Talmacsi Gábor 2007es világbajnok 125ccm
Minimum 350 cm³, maximálisan 500 cm³ lökettérfogatú, legfeljebb négyhengeres, kétütemű, illetve minimum 350 cm³, maximálisan 800 cm³ lökettérfogatú, tetszőleges hengerszámú, négyütemű motor alkalmazható a motorkerékpár meghajtására. A MotoGP kategóriában kizárólag prototípusok indíthatók, vagyis az itt indított motorkerékpárok még átalakításokkal sem hozhatók kereskedelmi forgalomba. A motorok természetesen ebben a kategóriában a legerősebbek és a leggyorsabbak. Az eddig mért legnagyobb sebesség 340 km/h körüli, ami körülbelül 20 km/h-val alacsonyabb a Formula–1-es autókénál. A köridőket tekintve például a Sanghajban a MotoGP-s köridők 2 perc körül mozognak, míg a Formula–1-ben körülbelül 1 perc 35 másodperc alatt érnek körbe a pályán a versenyzők száraz körülmények között. A MotoGP 8szoros világbajnoka-Valentino Rossi