MotoGP Információs Oldal

Az egyik legnagyobb motorverseny bemutatása és ismertetése az oldal célja. Jó szórakozást kívánok! Pfaff Tamás

 

Tisztázzuk a szabályokat

Minden kategóriára vonatkozó, alapvető technikai szabályok:

A Motorkerékpár: olyan két kerekű jármű, melynek legfeljebb egy meghajtott kereke lehet, a meghajtása belsőégésű motorral történik és kizárólag egy személy vezetheti.

(Tehát kettőnél nem kevesebb és nem több a kerekek száma, így nem lehet pl. hátra két kisebb kereket elhelyezni, vagy bármilyen hasonló trükkel megpróbálni a tapadást, stabilitást el?segíteni. Az egyik kerék lehet csak meghajtott, vagyis a két kerék hajtás alkalmazása, amivel hidromotor segítségével endurókon már próbálkoztak, kizárt. Bels?égésű motor hajtja, vagyis mindennem? egyéb meghajtás pl. rakétamotor nem alkalmazható.)

A FIM technikai el?írásaiban foglaltakat betartva a mérnökök a tervezés, a felhasznált anyagok és műszaki megoldások terén teljesen szabadon alkothatják meg a versenyjárműveket.


A 125 cm3-es kategória technikai el?írásai:

Minimum 80 cm3, maximálisan 125 cm3 lökettérfogatú, egyhengeres motor alkalmazható a motorkerékpár meghajtására.

Két- vagy négyütem? elven m?ködhet a motor (így pl. Wankel-motor használata nem megengedett).

Kizárólag szívómotorok motorok alkalmazhatóak, vagyis mindennem? feltöltés és égés el?segítés tilos (tehát sem kompresszor, turbó vagy dinitrogén-oxid ? ?nitro? befecskendezés nem használható).

A sebességváltó legfeljebb 6 fokozatú lehet!

A versenyz? és a motorkerékpár együtt el kell hogy érjen min. 136 kg-ot. (Ez az érték a motorkerékpár üzemanyagokkal ? h?t?víz, tüzel?anyag ? és minden egyéb kiegészít? berendezéssel ? id?mér? jeladó, kamerák, telemetria -, valamint a versenyz? teljes véd?felszerelésével ? bukósisak, protektorok, ruházat ? értend?.).

A keréktárcsák elöl maximum 2,5? (63,5 mm), hátul legfeljebb 3,5? (88,9 mm) szélesség?ek lehetnek.

Kizárólag fém alapanyagú féktárcsák alkalmazása megengedett.

A megengedett legnagyobb zajszint 2 ütem? motor esetén 113 dB, 4 ütem? esetén 130 dB.


A 250 cm3-es kategória technikai el?írásai:

Minimum 175 cm3, maximálisan 250 cm3 lökettérfogatú, legfeljebb kéthengeres motor alkalmazható a motorkerékpár meghajtására.

Két- vagy négyütem? elven m?ködhet a motor (így pl. Wankel-motor használata nem megengedett).

Kizárólag szívómotorok motorok alkalmazhatóak, vagyis mindennem? feltöltés és égés el?segítés tilos (tehát sem kompresszor, turbó vagy dinitrogén-oxid ? ?nitro? befecskendezés nem használható).

A sebességváltó legfeljebb 6 fokozatú lehet!

A motorkerékpár minimális tömege egy- és kéthengeres motor esetén egyaránt 100 kg. (Ez az érték a motorkerékpár üzemanyagokkal ? h?t?víz, tüzel?anyag ? és minden egyéb kiegészít? berendezéssel ? id?mér? jeladó, kamerák, telemetria - együtt értend?.).

A keréktárcsák elöl maximum 4? (101,6 mm), hátul legfeljebb 5,5? (139,7 mm) szélesség?ek lehetnek.

Kizárólag fém alapanyagú féktárcsák alkalmazása megengedett.

A megengedett legnagyobb zajszint 2 ütem? motor esetén 113 dB, 4 ütem? esetén 130 dB.


A MotoGP kategória technikai el?írásai:

Minimum 350 cm3, maximálisan 500 cm3 lökettérfogatú, legfeljebb négyhengeres, kétütem?, illetve minimum 350 cm3, maximálisan 990 cm3 lökettérfogatú, tetsz?leges hengerszámú, négyütem? motor alkalmazható a motorkerékpár meghajtására. (2007. január 01-t?l a megengedett legnagyobb lökettérfogat 800 cm3 és kétütem? motorok nem használhatóak.)
Kizárólag szívómotorok motorok alkalmazhatóak, vagyis mindennem? feltöltés és égés el?segítés tilos (tehát sem kompresszor, turbó vagy dinitrogén-oxid ? ?nitro? befecskendezés nem használható.)

A MotoGP kategóriában kizárólag prototípusok indíthatók (vagyis az itt indított motorkerékpárok még átalakításokkal sem hozhatók kereskedelmi forgalomba)

A sebességváltó legfeljebb 6 fokozatú lehet

A motorkerékpár tömege kétütem? motorok esetén:
Ø     Egy- és kéthengeres motorok ? min. 101 kg
Ø     Háromhengeres motorok ? min. 116 kg
Ø     Négyhengeres motorok ? min. 131 kg

A motorkerékpár tömege négyütem? motorok esetén:
Ø     Három- vagy kevesebb hengerszámú motorok ? min. 138 kg
Ø     Három- vagy kevsebb hengerszámú ováldugattyús motorok ? min. 148 kg
Ø     Négy- vagy öthengeres motorok ? min. 148 kg
Ø     Négy- vagy öthengeres, ováldugattyús motorok ? min. 158 kg
Ø     Hat- ill. több henger esetén ? min. 158 kg

(Ez az érték a motorkerékpár üzemanyagokkal ? h?t?víz, ken?olaj, tüzel?anyag ? és minden egyéb kiegészít? berendezéssel ? id?mér? jeladó, kamerák, telemetria - együtt értend?.

Ováldugattyú: a dugattyú keresztmetszete nem kör, hanem ovális és két hajtókar csatlakozik egy dugattyúhoz párhuzamosan. A Honda alkalmazta az NR-750 jel? motorkerékpáron, de rendkívül nehéz és költséges gyárthatósága nem ellensúlyozta terhelhet?ségi el?nyeit, emiatt nem vált be.

2007. január 01-t?l az ováldugattyú alkalmazása tilos és meg fognak változni a minimális tömeg értékek is)

A keréktárcsák elöl maximum 4? (101,6 mm), hátul legfeljebb 6,25? (158,75 mm) szélesség?ek lehetnek

A megengedett legnagyobb zajszint 2 ütem? motor esetén 113 dB, 4 ütem? esetén 130 dB.

Az üzemanyagtank megengedett legnagyobb kapacitása kétütem? motorok esetén 32 liter, négyütem? motorok esetén 22 liter (2007. január 01-t?l 21 liter. Ezek az adatok azért sejtetik, hogy milyen fogyasztása van ezeknek a versenyjárm?veknek, pláne annak tudatában, hogy egy versenyen 120 km körüli távot tesznek meg a versenyz?k.)

Ezek tehát a MotoGP-ben való indulásra vonatkozó legalapvet?bb technikai szabályok, de persze a FIM szigorúan szabályoz még sok egyéb paramétert. Érdekességként megemlítenénk még néhány, az összes kategóriára vonatkozó szabályt a teljesség igénye nélkül:

A motorkerékpárnak nem lehet túlnyúló része a hátsó kerék leghátsó, és az els? kerék legels? pontjában húzott képzeletbeli függ?leges vonalán.

Minden keréken lennie kell legalább egy féknek, melyeknek egymástól függetlenül kell m?ködniük.

A motorkerékpárok szélességben nem lehetnek nagyobbak, mint 600 mm, az ülés, illetve az attól hátrafelé es? rész legfeljebb 450 mm széles lehet.

Titán alkalmazása tilos az alábbi alkatrészekben: váz, az els? teleszkópvillák, a hátsó leng?kar tengelye, valamint a kerekek tengelye.

A forgattyús tengely és a vezérm?tengely(ek) anyaga kizárólag acél vagy acélöntvény lehet. Dugyattyú, hengerfej és forgattyúház készülhet más anyagból is, de a karbon és aramid szállal er?sített anyagok alkalmazása ezen alkatrészeknél tilos!

Minimum 95-ös de maximum 102-es oktánszámú benzin használata engedélyezett. Kétütem? motorok esetén több oldalas, táblázatos szigorú szabályzat írja el?, milyen ken?anyaggal keverhet? a benzin.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 21
Heti: 71
Havi: 821
Össz.: 134 269

Látogatottság növelés
Oldal: GP Szabályok
MotoGP Információs Oldal - © 2008 - 2024 - motogp.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »